Thursday, September 10, 2009

anugerah atau ujian??

sedar tak kita.. yang apa yang kita miliki atau dapat harini nie satu anugerah Tuhan ker satu ujian yang Tuhan nak bagi kat kita?? pernah x kita terpikir hal nie?? satu anugerah mungkin kerna Tuhan menjawab doa2 kita selama ni..atau pun ujian buat kita hamba2 Nya agar kita kembali mengingat asal usul kita dari Dia..sebagai ukuran sedalam mana taqwa kita atau rasa takot kita pada kekuasaan NYA..

**kompemnya lah.. kita akan lbey menganggap semua itu anugerah buat kita..best and happy nye lah doa kita terjawab..paper je lah doa yang kita panjatkan padanya....doa si hamba yang tak pernah henti dari meminta2.. tapi langsung xpernah nak memberi semula.... xpernah nak menjalankan perintah nya..leka dlam nikmat..yang asl nya juga dari Dia..sungguh x malu kan manusia2 nie.....??
~~adoooii....sedar2 lah diri..diri ku.. n sahabat2 ku...kelekaan kita ini hanya akan terus mmebawa binasa..kerana apa?? kerana..

~~sekali kita melupakanNya..akan makin berkurang lah nikmat dari NYa..tapi.. semakin banyak kita mengingati Nya..makin bercambah nikmat kurnia nya wat kita..itu..tanda DIA CINTA HAMBANYA..kita bagaiman pula??? malu rasa!!

No comments:

Post a Comment